HBO Nederland

“Cliffhanger” campagne

Voor de tweede campagne wilde HBO het over een andere boeg gooien. De eerste campagne bestond met name uit compilaties van series en films. Bij deze vervolg campagne moest elke commercial in het teken staan van een specifieke serie. De campagne werd opgesplitst in twee delen. Het eerste deel bestond uit de series Magic City, The Newsroom en Generation Kill. Het tweede deel bestond uit de series Boardwalk Empire, Treme en Game of Thrones.

De campagne had als strekking “cliffhangers”. Dat was dan ook het doel voor elke commercial, het creëren van een spanningsboog. En dan niet à la GTST, maar subtiel. Dit betekende wel uren materiaal bekijken om nét dat ene shot te vinden dat het verhaal compleet maakte.

Om de commercials binnnen de campagne aan elkaar te rijgen en er een herkenbaar geheel van te maken, is er een typisch HBO aankondiging toegevoegd: de standaard melding “HBO presents”. Welke je altijd aan het begin van een serie ziet.

Per commercial is een variant op de “HBO presents” aankondiging gemaakt, conform de stijl van de desbetreffende serie. Zodoende kon dit element meteen gebruikt worden om de sfeer van de serie neer te zetten.

Bureau: Media Choice
2D/3D graphics & compositing: 
Almar Sloot
Muziek & Sound design: 
Soundbutlers
Mijn bijdrage:
Creatie, Productie, Montage & Compositing

Arrow Classic Rock Commercial Thumbnail

Arrow Classic Rock

commercial

HBO Place to run from screenshot

HBO “Place to run from”

commercial

HBO-Boardwalk-Empire-01

HBO “Cliffhanger” encore

commercials

HBO NL The Newsroom

HBO “Cliffhanger”

commercials

The iron throne of HBO's Game of Thrones

HBO “Under the stars”

commercial

Weekendjeweg NS Compositing Stijlframe

Weekendjeweg.nl

proof of concept

Linneweever Commercial Stijlframe Compositing

Linneweever

commercial

Smits Design Center Totaalwonen Commercial Stijlframe

Smits Design Center

commercial