HBO Nederland

“Cliffhanger” campagne

Na afronding van het eerste deel van de “Cliffhanger” campagne, bestaande uit commercials voor Magic City, The Newsroom en Generation Kill, moesten er nog drie titels aan dit rijtje worden toegevoegd. In dit deel zijn de series Boardwalk Empire, Treme en Game of Thrones belicht.

Qua opzet moesten deze commercials gelijk zijn aan het eerste deel. Wat inhield dat elke commercial begint met het “HBO presents” element en het creëren van een spanningsboog. Nu was het beschikbare materiaal voor deze content wat beperkt, waardoor het puzzelen was om een goed lopend verhaal neer te zetten. Uiteindelijk is het toch gelukt en heeft elke commercials de juiste sfeer meegekregen.

Tijdens de “Cliffhanger” campagne is er ook een promo ingezet die een wat groter scala aan series en films kon laten zien.

Bureau: Media Choice
Muziek & Sound design:
Soundbutlers
Editor:
Hasan Cakir
2D/3D graphics & Compositing:
Almar Sloot
Mijn bijdrage:
Creatie, Productie & Compositing

Arrow Classic Rock Commercial Thumbnail

Arrow Classic Rock

commercial

HBO Place to run from screenshot

HBO “Place to run from”

commercial

Ziggo Instore Promo Styleframe

Ziggo Instore

promo

HBO-Boardwalk-Empire-01

HBO “Cliffhanger” encore

commercials

Duba-Board-Stijlframe-03

Duba Board

promo

HBO NL The Newsroom

HBO “Cliffhanger”

commercials

The iron throne of HBO's Game of Thrones

HBO “Under the stars”

commercial

Weekendjeweg NS Compositing Stijlframe

Weekendjeweg.nl

proof of concept